Personligt

BVC

2010-10-20 / 17:51:51
Idag var det BVC dax. Gick riktigt bra faktist. Casper var både kortare och vägde mindre än jag trodde.
Han är inte över 70 cm lång och väger inte över 9 kilo.
Jag hade gissat på 71 lång och 8990g i vikt.
Men icke. Han var 68 lång och vägde 8810g.
En lite kille,men det beror på att han rör sig så mycket.
Vi fick väldigt mycket beröm för Casper och jag och Niklas sken av lycka :D
Vår kille är VÄLDIGT tidig i sin utveckling. Men de kunde bero på att han var så
envis av sig,precis som mor sin :P hehe
Han kröp vig 4½ månad,satte sig helt själv på golvet vid 5 månader och 1 vecka.
Han tar sig upp på möbler helt själv vid 5½ månad.
Så allt detta innan han är 6 månader gammal.
Undra när han går :/
Vi gissar på runt jul/nyår.

Så innan BVC mötte jag och grabben upp Thèa och Alvin.
Strosade runt lite och hamnade inne på Monki där hon köpte
en ursnygg tröja.
Ska nog ner i morgon och hitta något till mig själv.
Såg faktist en kjol och en lång skjorta jag kan tänkas köpa då :) hihi

Casper fick även sin andra spruta idag,så han är lite trött.
Somnade redan för 1 timma sedan,så jag passar då på att lämna in lite skoluppgifter.

Jaja,nu ska jag fortsätta att läsa :)
Sååå kul å lärorikt.

Vad har ni haft för er idag?

Kommentarer!
Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2be

antagligen inte samma lindah, bör väl påpekas. haha! ;)

Kommenterat - 2010-10-20 / 18:04:51  | URL - http://donkens.blogg.se/
Postat av: Amanda

Vad skönt att han utvecklas så fint! Man blir alltid lika stolt som förälder när man får höra sådant. :)



Våran prins har också alltid varit väldigt aktiv och alltid varit liten, fram till i somras då bara small det till och man kunde nästan höra hur det knakade då han växte. På alla håll. Nu är han ju ingen jättestor kille nu heller men dom har ju tillväxtperioder så rätt vad det är växer nog eran lille på en massa han också.

Kommenterat - 2010-10-20 / 18:05:57  | URL - http://creyla.blogg.se/
Postat av: MammaMorran

Vår lilla tjej är 8månader...på fredag :)

Hon är 71cm och vägde 8350 nu när vi var på BVC igår- hur gammal är din son?



Kram

MammaMorran- funderar över livet & ADHD

Kommenterat - 2010-10-20 / 20:21:17  | URL - http://mammamorran.blogg.se/
Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2be

ojsan ja, fasen så tidig han är. grattis! :P

ni får hoppas att han går lite senare, så ni iaf kan ha kvar nååra grejer, ett litet litet tag till... haha! fast han kanske redan är en skåp-utrivare. hehe!



ja, det var jäkligt skönt. :P ja vill du ha dem så? du kan ju payya frakten, mer än så behövs ju inte. fast du får nog skicka mig din adress igen, för den är sen länge borta... hehe! ;) pössen på sig!

Kommenterat - 2010-10-20 / 23:07:20  | URL - http://donkens.blogg.se/
Postat av: jonna

Ja gud så jobbigt! Hoppas du får sova ordentligt snart :( stackare! Kram kram

Kommenterat - 2010-10-21 / 08:10:47  | URL - http://jth.blogg.se/
Postat av: Felicia - mina författardrömmar

Ni måste väl längta efter hans första steg? :)



sv: tack, det var jättegott!

Kommenterat - 2010-10-21 / 14:15:00  | URL - http://feliciasigfridsson.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: