Personligt

BVC

2010-05-21 / 12:10:02
Idag var det dags för vårat första BVC besök,om man bortser från hembesöket en vecka efter förlossningen.
Det gick riktigt smidigt och Casper gubben växer så det knakar.
Han väger nu 3935g och har ett huvudomfång på 36,8 cm.

Han har de 2 senaste nätterna ätit varannan timma,ibland vill han inte äta utan ligger bara och snuttar
plus att han somnar ganska omgående efter det att jag tagit upp han i famnen.
Men jag fick det förklarat från hon på BVC idag att det är i vecka 3-4 som de blir lite mer oroliga
och vill ha mer närhet på nätterna,därför är det inte alls ovanligt att han vaknar upp så ofta och tror att
han vill äta.

Så jag har ett riktigt dåligt humör nu,eftersom jag inte alls får sova på nätterna plus att det är en massa
andra saker och faktorer som spelar in.
Men jag ska nog lösa dem snart hoppas jag.
För jag är trött på vissa saker som sker runtomkring en.

Det är inte bara hemma det är jobbigt utan även "vänskapskretsen" som spelar in.
Alla har under hela min graviditet önksat att få träffa mig och Casper snarast,men det är inte en jävel
förutom min mamma och hennes sambo sen självklart min ena bror som har varit här och hälsat på.
Mina vänner messar mig och mailar mig ofta och sger att vi ska ta och ses,och när jag väl säger att vi kan ses
 så blir det inte av utav den ena eller andra anledningen.

Men tur är väl att jag har en massa vänner som precis har fått barn,så jag får väl vända mig till dem och önska
mina underbara vänner ett stort tack för alla dessa år jag fått med er,men jag tror vi har vuxit ifrån varandra
allihop...så det är dax att gå vidare och skaffa nya vänner med samma intresse och de som är i samma sits som en själv.

Ha en bra dag,...nu ska jag slappa.
Kommentarer!
Postat av: annso

Okej Angelica, jag förstår exakt vad du menar och jag ber hemskt mycket om ursäkt för att jag är en av dom som INTE varit och hälsat på dig och casper..... visst finns det massor av bortförklaringar, jag vet men tyvärr måste jag säga det som alla andra givetvis säger: Jag har verkligen haft så mycket i skolan att jag knappt hunnit med mig själv, tragiskt men sant. Eftersom det nu är i slutspörten av utbildningen ä det häcken full.... MEN självklar vill jag träffa er och det menar jag!



Ska vi bestämma en dag i nästa vecka,? eller?



Kraaaam

Kommenterat - 2010-05-21 / 18:12:25  | URL - http://koppartrans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad glad jag blir att allt är bra med Casper, att han växer som han ska och framför allt äter :)

Jag är däremot ledsen över det här med dina vänner, men som du sa du har många som nyss har fått barn och ta vara på dom :)

Hör av dig till mig när du vill, jag väntar på ditt samtal om när du vill träffas, kommer på en gång när du vill det.

Saknar och älskar dig Syster <3<3<3

Kommenterat - 2010-05-22 / 12:10:04
Postat av: annso

Okej, jag förstår att du e ledsen och det har du all rätt att vara oxå... skulle själv bli jätte ledsen om ingen kommit och hälsa på mig när jag nyss fått barn så jag förstår!

Men ska vi klocka in en dag i nästa vecka så kan vi ses? jag vill gärna se lill killen =)



kram!

Kommenterat - 2010-05-22 / 21:02:02  | URL - http://koppartrans.blogg.se/
Postat av: My

Hallo där!



Förstår nu att jag inte är en i 'vänskapskretsen' så där. Men hade faktsikt tänkt fråga om man fick glida förbi och hälsa på dig och lilla krabaten, lämna en liten present och så. Men väntat lite, tänkte att ni kanske vill komma hem ordentligt och så. MEN säg gärna till om man får komma förbi någon dag! Är hemma i början av nästa vecka!



Stora kramar

Kommenterat - 2010-05-23 / 21:52:37  | URL - http://apmolekyl.webblogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: