Personligt

Lycklig!!

2010-07-22 / 08:59:21
Alla som säger att när man skaffar barn och stadgar sig skiter i hur man ser ut och inte bryr sig
på samma sätt som förr,kan jag bara säga - FEL!!

Sanningen är den att när man skaffar barn,gifter sig osv. med den man verkligen vill vara med
så är man trygg i både sig själv och sin parter att det kan verka som om man struntar i sig själv.
Men jag och flera andra mammor kan nog faktist säga att vi är exakt samma personer idag
som vi var innan vi skaffade barn och stadgade oss.
Vi kan fortfarande träffas och umgås med vänner,fortfarande gå ut och ha kul,prata om annat än barn.
Men det är sällan ni låter oss visade det.

Visst jag personligen har inte vart någon festprisse och dricker väldigt sällan,kan gå ut flera gånger nykter.
Men jag är fortfarande samma gamla Angelica som jag var innan jag blev gravid,saken är nog bara den
att jag prioriterar helt annorlunda idag än då det bara var mig själv att ta hand om.
Vi har skapat ett liv som är min högsta prio,jag har burit på han i 9 månader,sett han på UL hört hans hjärtsalg hos BM,genomlidigt ryggont och smärta vid förlossniongen att jag inte bara kan släppa han nu när han endast
är 3 månader gammal och låtsas som om livet var som förut.
Nä...tyvär!

Ta mig för den jag är.. det är allt jag begär.
Tur att det finns de vänner man hade förut och har hittat tillbaka till tack vare barnen.
De jag umgås med idag är oftst dem som redan har barn,för de vet att an helt plötsligt kan behöva ställa in
pga. att man sovit dåligt under natten,att barnet fortfarande sover och inte vill väcka osv.
Ska absolut inte säga att alla mina vänner inte förstår,men det är en del som inte "vågar" träffas,kan det bero på att jag har skaffat barn och bestämt mig vart i livet jag vill vara ?!
Hoppas inte det,för jag älskar er - Annso,Sandra,Elin,Sofie och Lindah!
Vill att saker ska vara som de var förut,men ändå att ni har förståelse att jag har valt mitt liv..jag trivs och skulle
aldrig byta ut det!

Jag kommer absolut att kunna träffa er ännu mer än idag,men Casper är bara 3 månader gammal och ni vet vart jag bor..så kom mer än gärn aöver om ni vill träffas..annars kan vi faktist träffas på stan.
För festa och utgång för mig är inte direkt något som lockar,det finns annat man kan göra!
Men tack för att ni ändå frågar och bryr er.. Det värmer!

Blev ett långt inlägg,mennu fick jag skriva ner det som verkligen ältar mig dag som natt!
Känns skönt att ha fått skriva av sig lite!!

Kram på er..
Kommentarer!
Postat av: Johanna

Bra skrivet! :)

Kommenterat - 2010-07-22 / 09:53:48  | URL - http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Sonenta

Jag har nästan inga gamla vänner kvar pga jag fick barn men jag är absolut inte ledsen för det, jag tänker snarare att vi är på olika nivåer i livet och att jag kan skaffa likasinnade vänner ist, vilket jag gjort. Man växer ifrån varandra tyvärr, speciellt när man får barn. Vi med barn kan fortfarande göra samma saker men det får bli med en liten twist, jag låter inte mitt barn (mina barn) hindra mig från saker. Vill vi dra på festival så gör vi det, finns hörselskydd och andra barn där och man behöver ej sitta med alla fyllon (detta var bara ett exempel) och det här med att man skiter i hur man ser ut är väl olika? jag sminkar mig aldrig i vanliga fall och har inget behov av det eller gå med snyggaste kläderna MEN man vill väl vara fin för sin partner ändå? behöver inte gå o mjukisar jämt eller glömma att duscha bara för att en litem kom in i bilden.

Kommenterat - 2010-07-22 / 11:55:47
Postat av: Johanna

Jag såg den när jag åkte buss till en kompis, och jag vakna verkligen till, så något lyckades den med, men ändå?! sen har jag sett fler andra i den stilen från samma bolag. känns lite omoget tycker jag.

Kommenterat - 2010-07-22 / 19:32:36  | URL - http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Elin

Klart man förstår =) Va söt du är! Hoppas vi kan ses snart igen!

Kommenterat - 2010-08-02 / 16:26:25  | URL - http://dollyblossom.blogg.se/
Postat av: Elin

Vi älskar ju dig med förståss! Tycker det är kul att vi fortfarande har kontakt =) nu ska jag jobba!

Kommenterat - 2010-08-02 / 16:27:45  | URL - http://dollybossom.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: