Personligt

Hemmagjord hårinpackning!

2011-03-21 / 17:01:00
Har fått några förfrågningar om varför inte jag syns så mycket i bloggen.
Dels beror det på att bloggen är till Casper,sen det andra är för att
jag helt enkelt aldrig blir bra på kort (min mening).
Men just idag ska jag bryta den trenden och lägga in två bilder på mig(tagna nyss)
där jag har min hårinpackning i håret :)





Här kommer inpackningarna för er som vill prova på själv:

Inpackning för fett hår

 

 

  • 1 msk vinäger

     

  • 2 dl kranvatten

     

  • En nypa salt

     


Blanda vinägern med kranvattnet och tillsätt saltet. Massera in blandningen i håret och hårrötterna och låt verka i en timme. Skölj sedan ur med kallt vatten. Blandningen renar och tonar hårbotten, samtidigt som den motverkar fett hår. Ger härlig glans som en extra bonus!


Inpackning för torrt hår

 

 

  • 2 msk olivolja

     

  • 1/2 avokado

     

  • 1 msk majonnäs

     


Värm olivoljan så att den blir ljummen och blanda med resten av ingredienserna. Massera in blandningen i handdukstorkat hår och täck med en plastpåse och en handduk. Låt verka i tjugo minuter, tvätta sedan ur blandningen med ditt vanliga schampo.


Ha en toppen dag och lycka till med håret ;)


Glöm ej att rösta på Casper!!

Kommentarer!
Postat av: Ida & Jouline

Spännande de får jag testa =)

Kommenterat - 2011-03-21 / 22:35:25  | URL - http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Linda - En Vimsig Mamma

jag skulle aldrig ha i den sörjan i mitt hår! kram

Kommenterat - 2011-03-22 / 11:06:30  | URL - http://holen666.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

Tror du jag behöver göra det? hahahahha

Kommenterat - 2011-03-22 / 17:42:47  | URL - http://saratilling.se
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: