Personligt

Sluta med napp?!

2011-07-11 / 16:16:39
Jag har sedan en tid tillbaka funderat över det där med att sluta med napp.
Casper har haft ett stort sugbehov sedan födseln och använde napp redan efter 2 veckor.
Han har fått ha den enbart då han är seg och trött,och även då inte mycket roar han.
Men på senare tid har ha velat ha den oftare och jag försöker att få han att sluta sakta med säkert med den.

Är det någon av er som kan ge mig tips och råd på hur jag avvänjer han med napp.
För jag vill bara att han ska ha den när när han sover,eller inte alls hellst!



Det vore toppen om ni kunde komma med förslag.
Kommentarer!
Postat av: Emma

När de är så små är det ju svårt att förklara för de, annars brukar ju många ge napparna till påskharen/tomten/bebisar o.s.v men det förstår ju inte en 1-åring. Lättast är nog att vara konsekvent, att bara ge nappen vid sovtime och ta bort den såfort det har sovits klart.

Kommenterat - 2011-07-11 / 20:10:47
Postat av: i min lilla lilla värld

Jag funderar på detsamma. Nu har Wildingen den BARA när hon sover iofs, men någon gång måste vi ju sluta hahhaa

Kommenterat - 2011-07-12 / 08:08:28  | URL - http://saratilling.se
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: