Personligt

Saturday

2010-09-11 / 12:22:51
Tjolahopp!

Ja,då är man igång igen.
Både Casper och jag är förkylda och ligger och hostar
i omgångar på kvällarna.
Men värst är min :/
Casper sover iallafall på nätterna medans jag är vaken.
I två nätter i rad har jag legat vaken,så jag har varit vaken i 2 dygn.
Men faktist så sov jag i natt mellan 04.00-06.45 så Casper valde att vakna.
Så jag fick nästan 3 timmars sömn på 2 dygn,inte illa pinkat Berit :P
Igår fick jag veta att man absolut INTE ska ge hostmedicin till barn under 1 år,
för de kan ge skador på hjärnan.
Fick lite panik då,eftersom jag har funderat på att ge han det.
Tur att jag bad Niklas springa över till apoteket och höra efter om det fanns
hostmedicin till barn under 1 år.
Men dem rekommenderade att ringa sjukvårdsupplysningen.
Sagt och gjort,dem sa att vi ska lägga Casper i en bilbarnstol eller i vagnen på högsta läget.
För hostreflexen får vi absolut inte ta bort från barnen,då det är ett skydd mot infektioner.
Så nu har man lärt sig det.

Sen har jag berättat för några av mina vänner och läsare att Casper inte vill äta gröt.
Vilket han fortfarande inte gör,men han ÄLSKAR mat!
Då har vi provat potatis och palsernacka,morot,potatis och morot.
Han älskar det! Ber bara om mer då jag inte hinner med me skeden :D hehe
Så maten har vi inga problem med.
Niklas köpte ett par burkar med mat som vi ska prova,var även med frukter..så vi får se hur han
tar emot alla de smakerna.
Men först vill jag vänja han med en smak i taget :)



Sen har vi nu ändrat läge i Caspers säng,han sover numera på bottenplan :)
Anledningen till att vi har bytt nu när han är 4 månader och 2 veckor är för att han snart kryper
så jag vill inte ha på högsta läget då han gärna försöker sig på att krypa i sängen,för rätt va det är
så kryper han. Då kan det sluta illa,så vi byter innan det är för sent.
Så han är en tidig liten kille..Jag ger han 1 vecka till,sen tror jag med all sannolikhet att han kryper.

Nä,om man ska läsa lite kommunikation,har prov på torsdag!

Ha en bra dag!
Kommentarer!
Postat av: FAAKIE

ingen fara, hoppas ni är friska nu!

Kommenterat - 2010-09-11 / 12:32:07  | URL - http://faakeis.blogg.se/
Postat av: Anna - Gravid ♥

Precis vad jag just bloggade om!

Det är väl precis det de är, kroppens egna lilla sätt att förbereda en på vad som komma skall! :-)



Krya på er!

Kommenterat - 2010-09-11 / 12:41:54  | URL - http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Johanna

krya på er!



vilken söt bild på casper :)

Kommenterat - 2010-09-11 / 14:22:50  | URL - http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: sandra

svar:

tack detsamma!

Kommenterat - 2010-09-11 / 14:25:25  | URL - http://sandroou.blogg.se/
Postat av: Dorothea - Ett nästintill trillingliv.

n&j vägrade ju typ gröt tills de var nästan ett år.. sen älskade de gröt, haha. tokungar.

alvin älsksar iaf gröt nu. jaja alla gillar ju olika saker ;P



jag har lärt mig att man ska ge samma mat (smak) i drygt en vecka. det tar 5-12 gånger för ett barn att lära sig känna igen en smak :) sen är det ju viktigt att ge flera gånger så man ser ifall de fått nå utslag (är allergiska)

:)

Kommenterat - 2010-09-14 / 15:20:15  | URL - http://www.alltforforaldrar.se/theans
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: