Personligt

Purèer

2010-09-30 / 15:57:32
Ska snart åka till maxi för att köpa lite grönsaker som ska kokas i kväll.
Casper är ett matvrak när det gäller purè så nu har jag insett att det
är dax att koka egen.
Dels för att det kan vara kul att prova,sen även för att det är mer ekonomiskt.
Hoppas att det går bra och att det är så enkelt som det verkar :/

Någon som har kokat egen och kan svara på om det är lätt?

Sitter även och funderar på om man ska ta sig en sväng i solariet.
Känns som om det skulle behövas,för jag är så likblek :/
Syns ännu mer nu när jag har färgat håret oxå ..hehe

Seee ya later!
Kommentarer!
Postat av: DONKEN

jorå det är ju bara å mixa till med en mixer eller stavmixer. piece of cake. :P sen kan du frysa in i istärningbehållare spå blir det lagom mkt. o sen ha fler än en tärning då, åt gången :P



asså? minsann. hur länge har du bloggat? :P dags för födelsedag för den också kanske? hehe... pössen!

Kommenterat - 2010-09-30 / 16:06:29  | URL - http://donkens.blogg.se/
Postat av: Hannele - nybliven 2barnsmamma <3

Svar:

Ja det är ju helt otroligt :D haha..

Kommenterat - 2010-09-30 / 16:27:41  | URL - http://mammah.webblogg.se/
Postat av: DONKEN

åhåå, men grattis i efetrsott då, har du ju också ettårsdag fast denna månaden? :P



hiih! blir o fira med tårta. tycker jag. :P

jaa, det är för dyrt på ica. öb har billiga istärningsgrejer. :P

pössen!

Kommenterat - 2010-09-30 / 19:20:32  | URL - http://donkens.blogg.se/
Postat av: Hannele - nybliven 2barnsmamma <3

Svar:

Oja det är kul att vinna om det är vettiga priser dvs :K

Ah så har jag med i andra tävlingar men inte bloggtävlingar roligt nog :P

Kommenterat - 2010-09-30 / 20:18:05  | URL - http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Sofie

Hej gumman! kul att du ska göra puréer! det tyckte jag var skit kul att göra till samantha och jag ser fram emot att få göra dedt igen om ett halvår :D

jätte lätt ju. jag kokade massor, potatis, palsternacka, morötter, ärtor, blomkål, kålrot. och så gav jag henne det varförsej i början, som smakporttioner, sen blandade jag vissa grönsaker. och så la jag det i iskuber och fryste in. skit bra. gjorde även så med kokat kött och sås, i iskuber. såg jätte trevligt ut när man tog upp mattärningarna från frysen och la på tallriken :)

åh va kul, nu vill jag koka bebismat nu!! :D



hoppas det blir bra i alla fall :)

puss kram <3

Kommenterat - 2010-09-30 / 22:30:27
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: