Personligt

Nostalgi låtar :D

2010-04-07 / 17:30:22
Lyssnade inte ni också på dessa låtar..






Tycker det är kul att lyssna igenom sånt man älskade förut :D
Kommentarer!
Postat av: Malin

Jag är också spruträdd!

Men då kan jag rekomendera "Emla-plåster". Då känns det inte när dom ger spruta, eller tar blodprov osv. :)



Sitter på jobbet och har rast just nu...

Och vad gör man? In på sin blogg såklart hahaha...

Tror man är mer beroende av sin blogg, än man någonsin kunnat föreställa sig :)

Men det är rätt kul... och man har dessutom chansen att lära känna nya människor, och ta del av deras liv, sånt gillar jag!! :)



Hoppas du får en mysig kväll :)

Och att lillkillen snart vill komma ut!

Kommenterat - 2010-04-07 / 18:59:56  | URL - http://blondinmalins.blogg.se/
Postat av: Jennifer

SV: Alltså jag är väldigt dålig på att ge henne burkmat. Jag måste kanske blir bättre på det. Fast det är ju ingen panik ännu. Jag tycker att det är mkt lättare att bara slänga fram bröstet och ge henne mat :) Bekväm som man är.



Jo det är riktigt kul med ultraljud.

Då ser man och får det verkligen bekräftat att det är ett liv där inne i magen. Det är annars så overkligt.



Jo alltså vattnet kan gå fast han ligger så långt ner. Det är visst bara när det kommer till en speciell punkt det inte går längre. Men det är när värkarna är riktigt kraftiga och det inte är länge kvar innan det är färdigt. Så det lär du känna.

Alltså för mig var det så att "halva" slemproppen kom 3 v innan hon kom och den andra halvan kom 4 dagar innan. Det är ju så fruktansvärt olika för alla.



Alla vet ju att föda barn är tyngre än ett maratonlopp men det är värt all smärta.

Och när lillkillen kommit ut försvinner smärtan direkt.

Det är en helt underbar och obeskrivlig känsla.



Jag var jätte nervös innan. Jag har alltid hatat sjukhus och allt vad det innebär. Jag avskyr nålar, blod, bedövning, ja ALLT. Bara "lukten" av sjukhus gjorde mig förut knäsvag. Men när jag väl kom in på förlossningen försvann min nervositet.

Jag ville bara att hon skulle komma ut hel och frisk.

Det är det enda som betyder något.

Jag födde utan bedövning då jag är så himla rädd för det. Jag använde bara lustgas när hennes huvud skulle ut.

Men till nästa barn ska jag nog överväga att använda ryggmärgsbedövning.



När ni har eran lilla kille kommer ni att känna er lyckligast i världen.



Kommenterat - 2010-04-07 / 20:27:42  | URL - http://artondeoktober.blogg.se/
Postat av: Becka

OJ! Så det kan bli ännu tidigare! Spännande!

Vad får läkaren att tro att det blir tidigare än beräknat?



Hoppas du har en skön kväll!

Kommenterat - 2010-04-07 / 21:16:20  | URL - http://beckasinnet.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: