Personligt

Vaccination nr:2

2009-11-23 / 08:44:02

Var nyss ner till BM och fick vaccinationsspruta nr 2..Den sista :D
Jaaaa!
Jag ogillar verkligen allt som har med nålar och sprutor att göra.
Obehagligt kan man säga..
Men nu är det över,no more sprutor . :P

Vad ska man göra idag då? Är ledig nämligen...
Kanske kan man ta en tur ner på stan,eller inte!!
Känner för att kika på bebiskläder :D hihi
Är sååå sugen på att köpa mer.
Sen drömde jag att vi fick en son.. Ja,du de säger ju att drömmar
är verkliga ibland.
Tänk om jag ska bo under samma tak som 3 killar :S iiihhh!
Hahaha..
Men jag har ju alltid nellanpellan :D haha

Nix,nu ska jag nog ta och betala lite räkningar.

Seee ya! 

Kommentarer!
Postat av: Miss Diana

Bodde du i Stockholm gumman?



Om du gör det så finns det 3 alternativ du kan ta för att ta reda på könet om du inte sett det via vanliga ultraljudet.

Alt 1: MamaMia har könsbestämning för 500-700kr V.24 framåt.

Alt 2: Tittut har könsbestämning. 900kr V.18-20

Alt 3: Via din egna gynekolog. Vanligt besök ca 300kr



Jag gick både till min gynekolog som sa att det va flicka och sen till MamaMia som oxå sa att det va flicka! =)

Kommenterat - 2009-11-23 / 09:49:04  | URL - http://missdq.blogg.se/
Postat av: Miss Diana

Jag kommer att blogga om detta eftersom det är flera som undrat samma sak, men då är det som sagt gällande Stockholmsområdet, vet inte om dessa finns utanför. =)

Kram gumman.

Kommenterat - 2009-11-23 / 09:49:41  | URL - http://missdq.blogg.se/
Postat av: Miss Diana

Ja det är nog bäst att du ringer dom direkt och kollar hur tidigt du kan komma och se könet. Men grejen är att du har ju ett rutin ultraljud oxå, den görs väl nu i vecka 18.. Du kanske inte behöver boka tid, för dom kanske ser könet när du är på ultraljudet..



Ja det är hos vanliga barnmorskor och mödravård, men dom är privata och nej dom har inte regeln att inte få säga nått. Dvs dom meddelar dig könet mot betalning och oftast efter V20 eftersom du då inte kan göra abort längre.



Läs mer här:

http://missdq.blogg.se/2009/november/vill-ni-veta-konet.html

Kommenterat - 2009-11-23 / 10:42:28  | URL - http://missdq.blogg.se/
Postat av: Miss Diana

Alltså just DIN mvc kanske har regler om att inte få säga könet, det får man kolla upp med var och en. Jag vet att dom mvc i Jönköping tex säger absolut inte könet till någon. Men i Stockholm så gör dom det så länge dom ser könet. Men om man inte ser det så rekommenderar dom att man ska gå till en privat mvc istället, dvs MamaMia eller Tittut, samt gynekologen.



Så du får fråga din barnmorska om just dom meddelar könet eller inte. Om dom inte gör det så välj något alternativ av dom jag nämt för att få göra en könsbestämning. Förstod du bättre nu? Det är alltså olika från olika mvc.



Ja min fästman fick följa med in, absolut, eftersom det är en upplevelse även för pappan till barnet. Så om han vill, rekommenderar jag starkt att din sambo följer med in så att han kan se sin lilla bebis röra sig där inne. =) Det är så häftigt, tårarna bara sprutar, som när vi såg det lilla hjärtat slå snabbt, ååå What a moment! =)



2 veckor kvar, härligt!!! Snart så får ni träffar er krabat. Glöm inte att säga till när ni kommer in till ultraljudet att ni vill veta könet, om dom frågar varför så säg att det bara är för att kunna köpa kläder, saker och inreda ert nya hem. Dom är jätte rädda för folk som önskar sig ett speciellt kön för då tror dom att man gör abort så fort man vet könet.



Kram och lycka till!

Kommenterat - 2009-11-23 / 15:48:12  | URL - http://missdq.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vet du det gumman att om man drömmer om att det blir en pojke så blir det en flicka och tvärt om :) Det är iaf vad dom säger :)Puss

Kommenterat - 2009-11-23 / 17:09:51  | URL - http://deliciousink.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja dom säger så iaf, sen vet jag inte hur mycket det stämmer. Men det ska tydligen ligga någon sanning i det :)

Kommenterat - 2009-11-23 / 19:58:20  | URL - http://deliciousink.blogg.se/
Postat av: Jhenny

jag har också hört att man får motsatsen till vad man drömmer om att man får. Jag drömde om båda könen.

Kommenterat - 2009-11-24 / 18:44:22  | URL - http://jhennys.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: